فرمانده انتظامی شهرستان دهلران از کلاهبرداری با شگرد فالگیری و رمالی در فضای مجازی خبر داد.

سرهنگ سید مختار باویر، فرمانده انتظامی شهرستان دهلران گفت: در پی مراجعه احدی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از وی تحت عنوان رمالی، موضوع در دستورقرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با هماهنگی مرجع قضائی با اخذ مستندات دیجیتال و انجام تحقیقات فنی و پلیسی با کشف سرنخ‌های مختلف پیرامون موضوع، هویت واقعی متهم را شناسایی و در یک عملیات موفق دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان دهلران با اشاره به اینکه متهم در مواجهه با دلایل و مستندات و مدارک به بزه ارتکابی خود اعتراف کرد، بیان داشت: متهم با ایجاد صفحه‌ای در اینستاگرام با عنوان فالگیری و رمالی پس از جلب اعتماد شاکی و سوء استفاده از سادگی وی و دادن امید واهی و وعده‌های دروغین، اقدام به کلاهبرداری می‌کرد.

وی به شهروندان هشدار داد: افراد سودجو غالباً مسائل خرافاتی را به شکل‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی رواج می‌دهند، تمام این کلاهبرداران از سادگی و زودباوری قربانیان خود نهایت بهره را می‌برند، لذا از شهروندان و کاربران انتظار داریم به تبلیغات اغواکننده و دروغین که از طریق فضای اعتماد نکرده و به هیچ وجه اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.